Wednesday, April 16, 2008

Real World Disconnect.

I never really understood how you could have casual players of the bishoujo/eroge genre because of the obvious pandering along with the target audience...
Sometimes it can happen though.

(12:49:57 PM) HengzhiZhong: :(
(12:51:41 PM) sibladeko: =/
(12:51:57 PM) HengzhiZhong: i stayed up the nite to play games
(12:52:02 PM) HengzhiZhong: now i feel crappy
(12:52:04 PM) sibladeko: why is that bad :V
(12:52:04 PM) sibladeko: oh
(12:52:06 PM) sibladeko: =/
(12:52:13 PM) HengzhiZhong: and my right arm hurts
(12:52:14 PM) sibladeko: headache pills :V
(12:52:16 PM) sibladeko: what games
(12:52:30 PM) HengzhiZhong: i don't know what they are called
(12:52:41 PM) HengzhiZhong: but basically the player acts as a parent
(12:52:46 PM) HengzhiZhong: and raise a child for 8 years
(12:53:05 PM) HengzhiZhong: then after 8 years, depending on the points, the child has certain endings
(12:53:25 PM) sibladeko: ...computer game?
(12:53:28 PM) HengzhiZhong: yeah
(12:53:33 PM) HengzhiZhong: i have tons of games in that genre
(12:53:46 PM) HengzhiZhong: it's like the sims
(12:53:47 PM) sibladeko: why do you have this
(12:53:51 PM) sibladeko: is it anime styled?
(12:53:55 PM) HengzhiZhong: yeah
(12:54:03 PM) HengzhiZhong: i have them since i was a kid
(12:54:05 PM) sibladeko: is your child a boy or a girl
(12:54:08 PM) HengzhiZhong: it was one of the first games
(12:54:11 PM) HengzhiZhong: girl
(12:54:18 PM) sibladeko: ...
(12:54:21 PM) sibladeko: princess maker?
(12:54:25 PM) HengzhiZhong: yes!
(12:54:26 PM) sibladeko: why do you have this game.
(12:54:32 PM) HengzhiZhong: why not?
(12:54:41 PM) sibladeko: It's rare as hell for one thing.
(12:54:52 PM) HengzhiZhong: yeah
(12:54:55 PM) HengzhiZhong: it's very hard to find
(12:55:07 PM) HengzhiZhong: but i started playing before i play street fighter
(12:55:12 PM) HengzhiZhong: omg, before loderunner
(12:55:22 PM) HengzhiZhong: it's one of the first comp games i played
(12:55:40 PM) HengzhiZhong: the cheats are so hard to find
(12:56:10 PM) HengzhiZhong: how do you know this game?
(12:56:23 PM) sibladeko: cult status
(12:56:28 PM) HengzhiZhong: it's a cult game?
(12:56:30 PM) HengzhiZhong: eh?
(12:56:35 PM) sibladeko: as in it's a game with cult status
(12:56:39 PM) HengzhiZhong: you know, i couldn't get my hands on version 4...
(12:56:45 PM) HengzhiZhong: how come?
(12:56:46 PM) sibladeko: you're also looking at someone pretty well versed in obscure jp crap
(12:56:50 PM) HengzhiZhong: i think it's a classic tho
(12:57:00 PM) HengzhiZhong: at least i like it
(12:57:14 PM) sibladeko: princess maker 2 right?
(12:57:18 PM) HengzhiZhong: yeah
(12:57:20 PM) HengzhiZhong: i like 2
(12:57:23 PM) HengzhiZhong: i don't like 1
(12:57:29 PM) sibladeko: It's sort of just weird cause most people who have the game i'da ssume are sort of otaku wackos or some such XD
(12:57:37 PM) HengzhiZhong: why?
(12:57:43 PM) HengzhiZhong: my uncle bought me this game
(12:57:51 PM) sibladeko: cause it's an anime styled child raising sim that's almost unheard of stateside
(12:57:52 PM) HengzhiZhong: he also bought me lots of porn games... -_-
(12:57:54 PM) sibladeko: ...
(12:58:01 PM) sibladeko: :V
(12:58:04 PM) HengzhiZhong: i don't have a molesty uncle, just a porn game uncle
(12:58:10 PM) sibladeko: V:
(12:58:12 PM) sibladeko: :V
(12:58:17 PM) HengzhiZhong: well... i don't know
(12:58:27 PM) sibladeko: your uncle is otaku wacko
(12:58:33 PM) HengzhiZhong: 3 years ago when i went back to china, i told him to find me some good comp games for girls to play
(12:58:35 PM) HengzhiZhong: i said GIRLS!
(12:58:39 PM) HengzhiZhong: he again bought me porn games
(12:58:42 PM) HengzhiZhong: i am like... okie...
(12:58:50 PM) sibladeko: lmao maybe because they had girls on the front
(12:58:59 PM) HengzhiZhong: so i went to game stores myself
(12:59:03 PM) HengzhiZhong: and asked that question
(12:59:08 PM) HengzhiZhong: the sales person gave me porn games too
(12:59:09 PM) HengzhiZhong: -_-
(12:59:13 PM) sibladeko: AHAHAHAHA
(12:59:20 PM) HengzhiZhong: i was like... dude...
(12:59:24 PM) HengzhiZhong: i said games for girls to play
(12:59:32 PM) HengzhiZhong: not games with girls to play!
(12:59:41 PM) sibladeko: now i am totally curious about what games you own
(12:59:45 PM) sibladeko: :V
(12:59:46 PM) HengzhiZhong: princess maker!
(12:59:50 PM) sibladeko: besides that one lol
(12:59:50 PM) HengzhiZhong: girl wrestling
(12:59:54 PM) HengzhiZhong: i actually like that one too
(12:59:55 PM) HengzhiZhong: -_-
(1:00:08 PM) HengzhiZhong: they are probably made at the same period
(1:00:15 PM) HengzhiZhong: guy chasing after girls games
(1:00:28 PM) HengzhiZhong: i never got anyone except my own sister in those games... -_-
(1:00:36 PM) HengzhiZhong: you know those games, right?
(1:00:41 PM) sibladeko: oh god i'm dying of laughter
(1:00:43 PM) sibladeko: yes i do
(1:00:48 PM) sibladeko: ahahhhhhhhaha
(1:00:53 PM) HengzhiZhong: i never ever got anyone except my own freaking sister
(1:00:55 PM) HengzhiZhong: arrrgh

2 comments:

Lilyes said...

lol, I love that convo.

Danny Choo said...

LOL ^^;